استاد عزیز اگر لطف کنید و به سوالات پاسخ دهید ممنون می شوم!
1.رشته کشاورزی و گرایش دامپروری را چگونه می بینید؟ مزیت آن به سایر رشته ها چیست؟
استاد: رشته کشاورزی و به خصوص گرایش دامپروری رشته تولیدی است و با تامین غذای مردم سروکار دارد و هیچ وقت این رشته قدیمی نمی شود و با افزایش جمعیت و محدودیت های موجود اهمیت این رشته هم بیشتر می شود. اما مشکلی که درمورد تحصیل در این رشته است به خاطر پذیرش دانشجوی بیش از حد و به تبعیت آن با افزایش کمیتی که در دانشجو بوده کیفیت کم می شود و فارغ التحصیلان ما آن گونه که باید و شاید در زمینه عملی آماده نشوند و امید بر آن است که با کم شدن پذیرش دانشجو و توجه به واحدهای عملی، این مشکل هم حل شود.
مزیت رشته دامپروری به رشته های دیگر این است که از نظر بازار کار هنوز پذیرش دارد و آن چه که مهم است یک دانشجو یا یک دانش آموخته باید علم و توانایی داشته باشد و این نیاز به کار عملی در کنار دروس تئوری است و در این چهارسال شاید آن گونه که باید نتواند به کارهای عملی هم بپردازد و می بایست دست کم شش ماه در واحدها فعالیت کند و این می تواند در تابستان های دوران تحصیل انجام گیرد و با این کار مطمئنا می تواند یک کارشناس خبره شود. با توجه به این که کار دولتی بسیار نادر و کمیاب شده است در رشته کشاورزی رشته دامپروری یکی از سه رشته برتری است که هنوز برای آن کار است و هم می تواند در واحد های تولیدی و هم در واحد خدمات و تامین نهاده های دامی فعالیت نمود و به نظر می رسد که دانشجویان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که می توانند در شرکت های تولید و تامین نهاده های دامی مشغول به کار شوند.
2. چرا این رشته را انتخاب کردید؟ انتخاب دیگری هم داشتید؟ فکر نمی کنید در رشته های دیگر بیش تر می درخشیدید؟
استاد: رشته کشاورزی اولین انتخاب من نبود ولی از بین گرایش های کشاورزی، دامپروری دومین انتخاب من بود و شاید بعضی افراد ظاهر این رشته را نپسندند اما دامپروری و شغل شبانی شغل انبیا بوده است و واقعا نمیدانم که در رشته ی دیگر می توانستم بهتر باشم یا نه و انتخاب های ما بیشتر براساس شنیده ها هست و کمتربه دنبال اطلاعات می رویم و در هرصورت ناراضی نیستم و امیدوارم بتوانم در این رشته خدمتی کنم.
3.فرصت های شغلی رشته دامپروری از نظر شخصی شما چیست؟
استاد: درمورد موقعیت های شغلی مختصر توضیحی دادم و باز هم تاکید می کنم که رشته ما نسبت به رشته های دیگر که بازار آزاد ندارد، بازار آزاد خوبی دارد و از دانشجویان خواهش می کنم که قبل از این که قضاوت کنند که کار نیست یک مقداری مروری روی بازار کار بکنند و با یک جستجوی ساده می توانند ببینند که واحدهای دامی زیادی وجود دارد و با توجه به علاقه خود در زمینه دام یا طیور، سعی کنند تخصص در آن رشته را به دست بیارند. همیشه گفته می شود کار برای آدم های کار بلد است و باید شخص جویای کار باشیم.
4.دانشجو از نظر شما یعنی...
استاد: به نظر من دانشجو کسی است که واقعا صفت جویندگی و طالب علم بودن را داشته باشد هرچند ممکن است این صفت در بعضی از دانشجویان نباشد اما تجربه نشان می دهد که دانشجویانی موفق بودند که طالب علم بودند.
5. استاد از نظر شما یعنی...
استاد: استاد شخصی است که دانشجو را به سمت این جویندگی و رسیدن به هدف و به دست آوردن علم راهنمایی کند.
اگر ناگفته ای هست که دانشجویان باید بدانند بفرمایید...
استاد: باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم و دانشجویان اگر می بینند که در رشته دیگری موفق هستند باید تصمیمشان را بگیرند و از همان اول تغییر مسیر دهند تا موفق شوند و اگر علاقه مند به رشته شدند موفق ترند و با آن علاقه با سختی های رشته کنار می آیند.
رشته شیرین علوم دامی...ما را در سایت رشته شیرین علوم دامی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 64